Γιατί ο Steve Jobs φορούσε ξανά και ξανά τα ίδια ρούχα; Το ίδιο κάνουν και πολλές ακόμη σπουδαίες προσωπικότητες

To μαύρο ζιβάγκο του Jobs, το γκρι t-shirt του Zuckerberg και τα γιλέκα του Christopher Nolan

ΑΠΟ ΤΟΝΙΑ ΤΖΑΦΕΡΗ

Αν το έχεις καλοσκεφτεί, οι άνθρωποι και οι προσωπικότητες που κατάφεραν να μείνουν αναλλοίωτοι στον χρόνο και πιο επίκαιροι από ποτέ, δεν είχαν ποτέ να κάνουν με τη μόδα και την εμφάνισή τους. Δεν επέλεγαν τα πιο εντυπωσιακά και καλαίσθητα σύνολα, ούτε τα κορυφαία brands μόδας, παρά τα άπειρα χρήματα που διέθεταν. Και αυτό αξίζει να το δούμε λίγο καλύτερα.

Πάρε για παράδειγμα τον Steve Jobs. Οι εμφανίσεις του ήταν πολύ χαρακτηριστικές και συγκεκριμένες. Είτε κυκλοφορούσε ανέμελος στο δρόμο, είτε παρουσίαζε κάποια συσκευή της Apple, το μαύρο ζιβάγκο ήταν μονόδρομος. Από το 1999 μέχρι και το 2010, σε κάθε του επίσημη εμφάνιση και μη -ένα μαύρο τοπ που έφτανε ψηλά στο λαιμό ήταν η go to επιλογή του. Ξανά, και ξανά και ξανά.

Με τον τρόπο αυτό, μπορεί και άθελα του να δημιούργησε μια iconic, χαρακτηριστική και πολύ συγκεκριμένη περσόνα έστω και εξωτερικά. Ωστόσο ο Steve Jobs, δεν είναι ο μόνος άνθρωπος που ακολούθησε την «τακτική αυτή».

Στα χνάρια του και ο ιδρυτής της Meta (Facebook, Instagram), Μark Zuckerberg. O δισεκατομμυριούχος δείχνει την προτίμηση του στα γκρί μπλουζάκια. Και προφανώς δεν είναι οικονομικοί λόγοι που τον οδηγούν σε αυτή την επιλογή. Ο ίδιος έχει ερωτηθεί για το στιλ του και έχει απαντήσει κατάλληλα όπως θα δούμε και παρακάτω.

Ακολουθεί ο Barack Obama, ένα σύγχρονο πρόσωπο της ιστορίας, πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ, ο οποίος εξακολουθεί να έχει τεράστια επιροοή. Εμφανίσεις με λευκό πουκάμισο και σκούρο κουστούμι. Ή πάρε για παράδειγμα τον αγαπημένο και πλέον βραβευμένο με Όσκαρ σκηνοθέτη, Christopher Nolan. Αν για ένα πράγμα είναι γνωστός πέρα από την επιτυχημένη καριέρα του και το ταλέντο του, είναι η αγάπη του για τα γιλέκα, τα οποία δεν αποχωρίζεται.

View this post on Instagram

A post shared by Barack Obama (@barackobama)

Με λίγα λόγια, πολλές προσωπικότητες που έχουν καθορίσει με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο τον κόσμο, έχουν ένα πολύ συγκεκριμένο στιλ και πολύ συγκεκριμένες επιλογές. Και ας σπαταλούν όλοι οι υπόλοιποι χρόνο και φαιά ουσία στην εμφάνιση τους, εκείνοι επιλέγουν ξανά και ξανά, τα ίδια. Και μόνο βαρετοί δεν γίνονται αλλά iconic.

Για ποιο λόγο όμως το κάνουν αυτό;

Πέρα από το γεγονός πως αποκτούν έναν κλασσικό χαρακτήρα, αλλά και μια πολύ συγκεκριμένη αισθητική, έχουν και άλλους λόγους που επιλέγουν να το κάνουν αυτό. Για παράδειγμα, αν έχεις ασχοληθεί λίγο παραπάνω με αυτές τις προσωπικότητες, θα δεις ένα μαύρο ζιβάγκο με ένα τζιν και πρώτα θα σκεφτείς την εικόνα του Jobs. Τα άτομα αυτά καταφέρνουν να περάσουν την αισθητική τους σε όλα. Στο design των συσκευών τους, στον τρόπο που ντύνονται, στον τρόπο που μιλούν και στέκονται.

Το ίδιο ισχύει και για τον Zuckerberg, πόσο μάλλον και για τον Nolan. Αν έχεις δει αρκετές ταινίες του, εύκολα θα καταλάβεις ποια είναι δική του, χωρίς να γνωρίζεις τον σκηνοθέτη.

View this post on Instagram

A post shared by Mark Zuckerberg (@zuck)

«Πραγματικά θέλω να απλοποιήσω τη ζωή μου»

Σύμφωνα με τον Zuckerberg όμως υπάρχουν και άλλοι λόγοι που η ντουλάπα του είναι γεμάτη από γκρι t-shirts. «Πραγματικά θέλω να απλοποιήσω τη ζωή μου, να την κάνω έτσι ώστε να χρειάζεται να παίρνω τις λιγότερες δυνατές αποφάσεις για οτιδήποτε, εκτός από όσα αφορούν τα οφέλη της κοινότητας. Νιώθω ότι δεν κάνω το σωστό αν σπαταλώ την ενέργειά μου σε πράγματα γελοία ή επιπόλαια».

Aυτό για το οποίο μιλά ο Zuckerberg είναι οι προτεραιότητες και η εστίαση. Για εκείνον το να κάνει επιλογές είναι μια διαδικασία που προσπαθεί διαρκώς να απλοποιήσει. Πόσο μάλλον όταν έχεις να πάρεις τόσες πολλές αποφάσεις μέσα στη μέρα σου, όσο ένας δισεκατομμυριούχος CEO.

H ζωή του στα απλά καθημερινά ζητήματα όπως το ντύσιμο του, θέλει να είναι όσο πιο απλή γίνεται.

View this post on Instagram

A post shared by Mark Zuckerberg (@zuck)

Κάτι το οποίο επιβεβαιώνει και ο γνωστός γιατρός Dr. Rangan Chatterjee.

«Οι περιττές και πολλές επιλογές μπορούν να προκαλέσουν άγχος. Ερευνες έχουν δείξει ότι καθημερινά καλούμαστε να κάνουμε περί τις 33.000 επιλογές. Πολλές από αυτές, μάλιστα, μας κάνουν να αγωνιούμε, χωρίς να προσφέρουν καμία αξία στη ζωή μας», είπε σε ένα podcast του αναφερόμενος στο συγκεκριμένο θέμα.

«Απλοποίησε τις επιλογές σου και στο ντύσιμο ή για παράδειγμα κάνε ένα πλάνο meal prep για να μην προβληματίζεσαι για το τι να αγοράσεις στο σούπερ μάρκετ ή γράφε τις σειρές και τις ταινίες που οι φίλοι σου προτείνουν να δεις, για να ξέρεις αμέσως τι να αναζητήσεις όταν κάθεσαι το βράδυ στον καναπέ, έπειτα από μια εξαντλητική μέρα», συμπληρώνει.

Προφανώς δεν είμαστε εδώ για να σου πούμε να φοράς βαρετά ρούχα, πόσο μάλλον όταν η μόδα και το στιλ μπορούν να σου χαρίσουν αυτοπεποίθηση και χαρά στην καθημερινότητα σου, ωστόσο φρόντιζε να μην το υπεραναλύσεις. Ή αν πιάνεις τον εαυτό σου να ασχολείται διαρκώς με το outfit που θα φορέσεις, ίσως πρέπει να επαναπροσδιορίσεις τις προτεραιότητες σου.

SHARE THE STORY